זירת המומחים הינה זירה לימודית להעמקה, למידה וסקירת השווקים והיא איננה ייעוץ השקעות או שירות איתותים. הזירה אינה מספקת איתותי קנייה או מכירה. אין בתכנים שמופיעים בזירה משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו ואחריותו בלבד. המומחים הכותבים בזירה אינם יועצי השקעות אלא אנליסטים העוסקים בניתוח טכני וכלכלי ואין לראות בדבריהם משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.

פייסבוק – מה שרלוונטי להחלטות שלנו

הרבה רעש וכותרות עשתה פייסבוק בתקופה האחרונה. החל מ"שיח השינאה" דרך מיני חרמות, הירידה החדה במניה והכותרת שצוקרברג איבד את המקום השלישי כאיש העשיר בעולם. אבל כל זה לא רלוונטי לתהליך קבלת ההחלטות. השאלה המרכזית היא מה עושים עם המניה האם היא קנייה? האם היא היתה קנייה? ואם מחזיקים היכן היה סימן לצאת? תקראו עד הסוף בבקשה.

  • בגרף החודשי המייצג את האפשרות שלנו למסחר ארוך טווח פייסבוק כבר מזמן אינה קנייה. המגמה אינה מגמת עלייה מסוף 2018 כאשר נקודות השיא והשפל חדלו להיות מסודרות במבנה עולה.
  • אז בממד זמן זה לא היתה, עבור מי שמסתמך על התנהגות המניה כבסיס לקבלת החלטות, שום דילמה.


  • בגרף השבועי סיפור זהה אבל כאן ארכך את הפרמטרים ואצא מנקודת הנחה שמשבר הקורונה והעליות שבאו בעקבותיו פיתו לא מעט כדי לרכוש את המניה
  • הטווח הבינוני ייצר מהלך עליות מרשים וגם שני סימני יציאה שהגיעו בתום שבוע המסחר הנוכחי : שבירת רצף עולה וסגירה מתחת לממוצע נע 5.

  • גם בגרף היומי לא היתה מגמת עלייה בחודש ומחצה האחרון. אבל גם כאן לא אתייחס לשאלה האם היה צריך לקנות או לא. אצא מנקודת הנחה שבשלב כלשהו בוצעה קנייה. זה החלק הקל החלק הקשה הוא המכירה.
  • ובמקרה הזה, ב-24 ליוני התקבל סימן מכירה כאשר הרצף העולה נשבר.
  • ללמדנו ששימוש בכללי מכירה ברורים יוציא אותנו במרבית המקרים עם לא יותר מאשר מכה קלה לאגו אבל הפסד כספי קטן ונשלט.

הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

דילוג לתוכן