זירת המומחים הינה זירה לימודית להעמקה, למידה וסקירת השווקים והיא איננה ייעוץ השקעות או שירות איתותים. הזירה אינה מספקת איתותי קנייה או מכירה. אין בתכנים שמופיעים בזירה משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו ואחריותו בלבד. המומחים הכותבים בזירה אינם יועצי השקעות אלא אנליסטים העוסקים בניתוח טכני וכלכלי ואין לראות בדבריהם משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.

מניות FAANG – סקירה ומבט כללי

מהן מניות FAANG ?

ראשי התיבות "FANG" התייחסו בתחילה למניות של ארבע חברות טכנולוגיה אמריקאיות בולטות:

פייסבוק (FB), אמזון (AMZN), נטפליקס (NFLX) ואלפבית (GOOG).

 מניות FANG זכו לפרסום רב בזכות הצמיחה המרשימה שהראו בשנים האחרונות, כאשר כל אחת מהן  יותר מהכפילה את עצמה בחמש השנים האחרונות.

כל אחת מחברות ה- FANG הציגה צמיחה יוצאת דופן בשנים האחרונות, המתבטאת הן בהכנסותיה והן ברווח הנקי שלהן.

למרות שמדובר במודלים עסקיים שונים וייחודיים לכל חברה   , המשותף לכולן הוא שכל אחת מהן עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לרכישת לקוחות  ושימורם.

בשנת 2017 נוספה גם חברת אפל (AAPL) על ידי כמה אנליסטים, מה שהביא לראשי התיבות החדשים "FAANG".

מקור המונח והמאפיינים של  מניות FANG

את המונח FANG Stocks טבע ג'ים קרמר בשנת 2013 – ששימש כפרשן הפיננסי ואנליסט המניות הלא שיגרתי  של CNBC כמארח בתוכנית  "הכסף המטורף"  

כיום המונח FAANG נמצא בשימוש נרחב על ידי פרשני שוק ואנליסטים.

כאמור כל מניות FAANG הן חברות טכנולוגיה ידועות ושוות ערך, והן נסחרות  בבורסת נאסד"ק שבה נסחרות בין היתר

עוד   כ –3,300 חברות טכנולוגיה אמריקאיות ' , אך למרות שגם שאר החברות  נתפסות כהשקעות צמיחה – הרי שמעט מאוד

מהן מצליחות להתקרב לשיעור הצמיחה המרשים של מניות ה- FAANG בשנים האחרונות.

מודל עסקי וביצועים כלכליים

למרות המוניטין הנפוץ שלהן כחברות צמיחה מצליחות, המודלים העסקיים של מניות FANG נבדלים זה מזה

פייסבוק:

פייסבוק היא חברה הנחשבת כבעלת פלטפורמת הרשת החברתית המובילה בעולם.

לחברה  בסיס משתמשים חודשי של יותר מ –2.85 מיליארד אנשים נכון לאפריל  2021, והיא  יכולה להצביע על  יותר מ –35% מאוכלוסיית העולם כנמנים על לקוחותיה .

החברה מצליחה  לתרגם זאת לרווח כספי הן בזכות  תפוצתה הרחבה והן בשל יכולתה לשווק  הודעות  מוכוונות  באופן ממוקד   לכל משתמש  ,כאשר  ההכוונה הממוקדת נעשית בזכות אלגוריתמים שמאפשרים ניתוח מדוייק של מאפייניו  האישיים של המשתמש   ומעקב אחר הרגליו והדרך בה הוא עושה שימוש בתוכנה

אמזון

אמזון, היא חברה בעלת  פלטפורמת מסחר אלקטרוני מובילה של עסק לצרכן (B2C), שמשתמשת בטכנולוגיות מחשוב ענן וניתוח נתונים מתקדמות למכירת קטלוג קמעונאי.

למרות שאמזון בתחילה הייתה חלוצית מכירת ספרים באינטרנט, הספרים מייצגים כיום רק כשליש מקטלוג המוצרים הכולל שלהם.

בשנת 2020 מכרה החברה מוצרים ליותר מ –300 מיליון לקוחות פעילים בארה"ב בלבד, כאשר מחצית מהלקוחות האלה בחרו להירשם לשירות החברות בתשלום שלה, אמזון פריים

נטפליקס

החברה נטפליקס מספקת שירות הזרמת בידור מקוון המתמחה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה.

החברה  ידועה גם בגידול הלקוחות המרשים שלה  כאשר בסיס המנויים של החברה צמח באופן אקספוננציאלי בשנים האחרונות, מ –22 מיליון בשנת 2011 ליותר מ –209 מיליון בשנת 2020

כדי להתחרות בחברות אחרות המנסות גם הן לבצע כניסות חדשות לשוק הסטרימינג,  נטפליקס החלה באגרסיביות לייצר תוכן בלעדי משלה, ובכך היא שינתה את מהות החברה   והפכה מחברה שתפקידה המסורתי היה לאגור  תוכן לצורך הזרמתו  , לחברה המייצרת תוכן חדש בעצמה לצורך הזרמתו לקהל המנויים

אלפבית

אלפאבית –  .Alphabet Inc‏,  הוא קונצרן  העוסק בטכנולוגיה וממוקם במאונטיין ויוקליפורניה.

הוא נוצר כתוצאה מארגון מחדש של גוגל ב-2 באוקטובר 2015 והפכה לחברת האם של גוגל ועוד כמה חברות בנות שלה

 שני המייסדים של גוגל מינו את עצמם לתפקידים בכירים בחברה החדשה: לארי פייג' בתפקיד המנכ"ל וסרגיי ברין בתפקיד נשיא החברה

אלפבית מיצתה את מומחיות הליבה שלה כמנוע החיפוש המוביל בעולם, ופיתחה עסק פרסום מקוון בעל רווחיות רבה תוך הגברת המשתמשים באמצעות יישומי אינטרנט פופולריים כגון YouTube, Google Docs ומפות Google.

החברה מקבלת בממוצע למעלה מ -60,000 בקשות חיפוש בכל שנייה בכל יום, ומערכת ההפעלה הניידת שלה, אנדרואיד, השיגה נתח משוער של 75% משוק הסמארטפונים העולמי.

אלפאבית הוקמה על מנת להפוך את גוגל לחברה שמתמקדת רק בשירותי אינטרנט ולאפשר עצמאות לחברות הבת שלא עוסקות בתחום

ביצועים הסטוריים של מניות FAANG

בהתחשב בעובדות המרשימות הללו, אין זה פלא מדוע המשקיעים התלהבו מהסיכויים העסקיים של מניות FANG Stocks. בשנים האחרונות התלהבות זו נתמכת על ידי הביצועים הפיננסיים של החברות, מה שגרם לעלייה ניכרת במחירי המניות שלהן.

במהלך שתים עשרה החודשים האחרונים trailing twelve months  (TTM) עד  אוגוסט 2021,  פייסבוק דיווחה על הכנסות של יותר מ –104 מיליארד דולר, כאשר ההכנסה נטו של למעלה מ –39 מיליארד דולר. מחיר המניה עלה בחמש השנים האחרונות ב-191%

אמזון באותה תקופה הצהירה על הכנסות של 443 מיליארד דולר, כאשר ההכנסה נטו עמדה על  29 מיליארד דולר. מחיר המניה עלה בחמש השנים האחרונות בכ-335%

נטפליקס וגוגל הראו גם ביצועי TTM חזקים, כאשר נטפליקס הציגה הכנסות של יותר מ –27 מיליארד דולר עם רווח  נקי של למעלה מ –4.3 מיליארד דולר

גוגל לעומת זאת  הניבה הכנסות של 220 מיליארד דולר עם הכנסה נטו של כמעט 62 מיליארד דולר.

על סמך הרווחים הללו, מניית נטפליקס עלתה ב –480% בחמש השנים האחרונות, בעוד ש- Google עלתה בכ –276% באותה פרק זמן

מדוע מניות FAANG פופולריות?

מניות FAANG פופולריות  בזכות הצמיחה המרשימה שהראו בשנים האחרונות, כאשר כל חברה יותר מהכפילה את עצמה בחמש השנים האחרונות.

 עם זאת, למרות התנהגות מניות הצמיחה, מניות ה- FANG אינן תנודתיות מדי.

 יציבות זו, יחד עם מתן תשואות גבוהות ביותר, היא שהפכה את מניות FANG  לאטרקטיביות למדי למשקיעים.

הצד הטכני – מניות FAANG מבט על הגרף

מניית פייסבוק FB – גרף חודשי

בגרף החודשי של מניית פייסבוק ניתן לראות:

1 הרצף העולה נשבר (אנו 8 ימים לפני סוף החודש ) ונוצרה נקודת שיא חדשה.

יש כמובן לבדוק שוב בסוף החודש ולראות שהרצף העולה אכן נשבר

2 מתיחת סרגל פיבונאצ'י מנקודת השפל האחרונה לשיא האחרון מראה שרמת התיקון הראשונה האפשרית עומדת באזור 290

יש להמשיך לעקוב אחר התיקון עד שהרצף היורד יישבר

מניית אמזון – גרף שבועי

בגרף השבועי של מניית אמזון ניתן לראות:

1 הרצף השבועי יורד

2 נקודת השיא האחרונה נמוכה מקודמתה. כאשר מניה לא מצליחה לייצר שיא חדש – זהו אחד הסימנים הראשונים לסיום המגמה העולה

3 רמת ההתנגדות 3,467 שנפרצה במהלך חודש יוני, לא הפכה לשמש רמת תמיכה חדשה והמחיר סגר מתחת לרמה זו

יש להמשיך לעקוב אחר התיקון עד שהרצף היורד יישבר

מניית נטפליקס – טווח שבועי

בגרף השבועי של מניית נטפליקס ניתן לראות:

1 הרצף העולה נשבר בשבוע שעבר ובכך נוצרה נקודת שיא חדשה בתאריך 10.09.21 ברמת 615.60

2 מתיחת סרגל פיבונאצ'י מנקודת השפל האחרונה מראה שרמת התיקון האפשרי עשויה להיות באזור 560 שהוא בערך גם אזור השיא שלפני האחרון מתאריך 16.07.21

יש להמשיך לעקוב אחר התיקון עד שהרצף היורד יישבר

מניית גוגל – גרף שבועי

בגרף השבועי של מניית גוגל ניתן לראות:

1 הרצף העולה נשבר בתאריך 10.09.21 ובכך נוצרה נקודת שיא חדשה הגבוהה מקודמתה

2 מתיחת סרגל פיבונאצ'י מנקודת השפל האחרונה מראה שרמת התיקון האפשרי עשויה להיות באזור 2,579

יש להמשיך לעקוב אחר התיקון עד שהרצף היורד יישבר

מניית אפל – גרף שבועי

בגרף השבועי של מניית גוגל ניתן לראות:

1 הרצף העולה נשבר בתאריך 17.09.21 ובכך נוצרה נקודת שיא חדשה הגבוהה מקודמתה

2 מתיחת סרגל פיבונאצ'י מנקודת השפל האחרונה מראה שרמת התיקון האפשרי עשויה להיות באזור 144,

יש להמשיך לעקוב אחר התיקון עד שהרצף היורד יישבר

לסיכום

יש להמשיך ולעקוב אחר מדד הנאסד"ק בכלל ואחרי מניות ה-FAANG בפרט , לראות את הקשר ביניהם ולקבל החלטות

מושכלות על פי הניתוח הטכני

להמשך מעקב

דילוג לתוכן