זירת המומחים הינה זירה לימודית להעמקה, למידה וסקירת השווקים והיא איננה ייעוץ השקעות או שירות איתותים. הזירה אינה מספקת איתותי קנייה או מכירה. אין בתכנים שמופיעים בזירה משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו ואחריותו בלבד. המומחים הכותבים בזירה אינם יועצי השקעות אלא אנליסטים העוסקים בניתוח טכני וכלכלי ואין לראות בדבריהם משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.

תל אביב 90

הנחת העבודה בשבועות האחרונים היתה שכיוונו של השוק המקומי כלפי מעלה כאשר מי שנבחר לייצג אותו הוא מדד תל אביב 90. גם אם היו סימני אזהרה, הסתייגויות הרי שהמגמה קצרת הטווח הוגדרה כמגמת עלייה ברורה למדי. ובשבוע הנוכחי דבר לא השתנה. בניתוח האחרון  הבאתי שלושה מבחנים פשוטים שעל המדד היה  לעמוד בהם כדי להמשיך צפונה. אחזור עליהם :

  • על הירידה הבאה, אם תהיה כזאת, להיעצר מעל נקודת השפל הקודמת. כלומר מעל לרמת 3,721 נקודות.
  • על הירידה הבאה להיות קצרה בזמן מהרצף העולה שקדם לה. הרצף העולה האחרון היה בן 7 ימי מסחר כך שהרצף היורד, אם יהיה כזה אמור להיות קצר יותר.
  • רצוי שהירידה הבאה תיבלם גבוה מרצועת הממוצעים הנמוכה, זו שממצעת את המחירים הנמוכים בכל נר.

השניים הראשונים פשוטים למדידה והבנה גם למי שהגישה שלי לא ממש מדברת אליו וזו גם ההמלצה שלי להמשך הדרך. אגב, הדברים הפשוטים והבסיסיים הם אלו שעובדים הכי טוב. ועוד משהו קטן לפני שנעבור לסרטון שיפרט ויסביר את התהליך. תחזרו לפרויקט המניות במשבר שלי ותביטו מה קרה להן מאז.

דילוג לתוכן