זירת המומחים הינה זירה לימודית להעמקה, למידה וסקירת השווקים והיא איננה ייעוץ השקעות או שירות איתותים. הזירה אינה מספקת איתותי קנייה או מכירה. אין בתכנים שמופיעים בזירה משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו ואחריותו בלבד. המומחים הכותבים בזירה אינם יועצי השקעות אלא אנליסטים העוסקים בניתוח טכני וכלכלי ואין לראות בדבריהם משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.

כיוון השווקים בראי הכוכבים / עמי גוטמן

כרגע השמיים מרמזים לנו על עצירה משמעותית נוספת בפעילות! בין עכשיו ועד אמצע אוקטובר חברות לא מצליחות לפעול, ליישם תוכניות, ולהניע מהלכים. טור ראשון שמאיר בזווית חדשה ואחרת את הנעשה בשוק ההון.

ברור לכולם שהקורונה לא טובה לכלכלה, ואנו עדים לביצועים נמוכים בפעילות העסקית העולמית בזמן שיא המגפה, זאת לצד אי-וודאות שהשתקפה ברמות גבוהות של מדד הפחד. אך שאלת השאלות היא האם המגפה תימשך, ותפיל את השווקים לאורך זמן, או שדווקא נראה התאוששות מהירה, כפי שכבר קרה בתום הגל הראשון, ועוד נראה עליות מרשימות ברגע שהקורונה תדעך?

אם מדובר במשבר מתמשך שייפגע קשה בחברות, כזה שלא יאפשר להן להתאושש לאורך שנים עקב נזקים מצטברים, הרי שתמריצי הממשלות לא יספיקו, והשווקים ייכנסו לשוק דובי לאורך זמן, ועד כדי שפל גדול. אך אם נתגבר מהר על הקורונה, או ייראה אופק חיובי כמו למשל חיסון, יתכן שנראה התאוששות מהירה מאד. באותה המהירות שהפעילות נפסקה, כך היא יכולה לחזור, ואולי להשלים את כל מה שהפסידה. הצריכה תדביק במהירות פערים, והשוק עשוי לטוס.

מומחי כלכלה עולמיים חלוקים, וישנם ניתוחים בשיטות שונות לכאן או לכאן. מעולם לא התנסינו במצב דומה, ולכן אנו מצויים בצומת בה רמת הסיכון גבוהה. הזדמנות או איום? בתנאי אי-וודאות קיצוניים אלה, הרשו לי להציג לכם זווית נוספת לנתח את כיוון השווקים, הזווית האסטרולוגית.

ראשית אסביר מהו הכלי האסטרולוגי. ביסוד הכלי נמצאת ההנחה שקיים מתאם בין מחזוריות גרמי שמיים, למחזוריות החיים עצמם. כלומר שמתוך ידיעת מסלול הכוכבים הצפוי, ניתן להעריך מסלולים עתידיים של דברים אחרים, וביניהם של הכלכלה בכלל והשווקים בפרט. השיטה נבנתה בצורה אמפירית, אם כי טרם הובהר הרציונל שמאחוריה או שהוכחה מדעית. עובד? מוזמנים לעקוב.

מיקומי הכוכבים בשמיים

ניתוח מכלול גרמי שמיים הוא עסק מסובך, ואשתדל לספר לכם עליו קצת יותר במאמרים הבאים. אך לפני שאתן לכם את הפרשנות שלי והשורה התחתונה, קבלו בקצרה כמה נקודות עיקריות שמאפיינות את המצב הנוכחי. אלו עובדות אסטרונומיות מדעיות בלתי מעורערות:

  1. כוכב הלכת הננסי פלוטו מקיף את השמש במחזוריות האטית ביותר במערכת השמש (ומכאן חשיבותו האסטרולוגית הגבוהה ביותר). כרגע הוא נמצא במעלה 23 במזל גדי, כאשר הוא השלים בדיוק חצי הקפה ממיקומו בזמן השפל הגדול של שנות ה-30. כלומר הוא נמצא בתמונת מראה, היבט של 180 מעלות במסלולו מהנקודה ההיא.
  2. כוכב שבתאי בחודשים הקרובים ייצמד במסלולו לכוכב פלוטו. כלומר שמזווית הראייה שלנו בכדו"א, זה ייראה כאילו הם קרובים וכמעט נוגעים זה בזה (בפועל המרחק ביניהם הוא רב, זה רק המסלול שמתלכד). הפעם האחרונה שזה קרה, היה בשנים 1982-1983. כלומר בזמן זה הם התלכדו במסלולם, אך כמובן שמיקומם בשמיים היה שונה (סביב מעלה 26 מאזניים). לצד קשיים שונים בעולם, בישראל זו התקופה של התרסקות שוק ההון, וסגירת הבורסה ופתיחתה מחדש. יחסים שונים בין שני כוכבים אלו היו קשורים במהלך ההיסטוריה בתקופות דרמטיות מאד כגון מלחמות העולם ועוד.
  3. כוכב מארס (מאדים) יחל בנסיגה בספטמבר. כלומר כך זה נראה מזווית הראייה שלנו בכדו"א. למעשה הוא נמצא בחלק האליפטי של מסלול הקפתו סביב השמש, ולכן קצב התקדמותו איטי יותר משל כדו"א, ומנקודת מבטנו זה נראה שהוא הולך לאחור. באסטרולוגיה מיקום זה נחשב מעכב פעילות (גם עסקית) ומייצר אגרסיות (גם בשווקים).

מיד אתן לכם את הפרשנות שלי לכך ולדברים רבים נוספים שלא פורטו, אך קודם הרשו לי מילה אישית. באוניברסיטה למדתי כלכלה, ניהול, ומדעי המחשב. עסקתי בתחומים אלו, אך בשלב מאוחר יותר נחשפתי לעולם הלא מוכר של האסטרולוגיה. רובנו מכירים אותו בפן הקליל של התחזית השבועית למזלות, אך גיליתי עולם הרבה יותר רציני ומורכב, ובעיקר שעובד ומוכיח את עצמו, גם אם אינו מדע מדויק. השקעתי 10 שנות לימוד במקצוע, וכיום זהו תחום עיסוקי היחיד. אני נותן שירותים לחברות, אנשי עסקים, פרטיים, ובנושאים שונים.

אז לאן הולכים השווקים?

לפי ניתוח מצב הכוכבים, נראה שאת עיקר המשבר הבריאותי נצליח לפתור במהלך 2021, אך זה יהיה מאוחר מדי בשביל הכלכלה. כרגע השמיים מרמזים לנו על עצירה משמעותית נוספת בפעילות! בין עכשיו ועד אמצע אוקטובר חברות לא מצליחות לפעול, ליישם תוכניות, ולהניע מהלכים. הן סובלות מקשיי תקציב שהולכים וסוגרים עליהן. מחד חוסר יכולת לייצר הכנסות, ומאידך נראה קושי גדל לגייס השקעות והלוואות. בהחלט אפשר שנראה יותר ויותר הנחיות סוגרות בשל הקורונה בישראל ובעולם, והן מעכבות פעילות עסקית. התוצאה תהיה ריבוי חברות שסוגרות ופשיטות-רגל ברבעון באחרון של 2020. מצב בו חברות רבות מפסיקות פעילות, משפיע כמובן גם על חברות הקשורות בהן שנותרות לפעול, ובוודאי על המערכת הבנקאית. נתמודד עם יותר חובות אבודים, ירידה בפעילות, לצד התגברות תופעת התספורות.

הכלכלה האמריקאית היא המנוע הכלכלי העולמי, ועיקר הצרות הוא שם. כבר בספטמבר הקרוב נראה עצבנות גדולה במשק האמריקאי שיגלוש למיתון עמוק מאד. במצב זה וול-סטריט לא תוכל לשמור על בועת תשואות לאורך זמן, ותגיב בירידות משמעותיות. לבורסה חוקים וחיים משלה, היא מושפעת מספקולנטים והטיות שונות, וקשה בכל שיטה ידועה לקבוע זמן מדויק של נפילות. אך לפחות לפי פרשנות מצב הכוכבים, אלו יתרחשו עד נובמבר לכל היותר, והם לא יהיו במסגרת "תיקון" לשווקים. הם יתחילו שוק דובי לאורך זמן, ויצביעו על משבר מתמשך. הכוכבים מלמדים שהסיבות לנפילות הן עמוקות, ולכן לא תתאפשר התאוששות קלה. הקורונה לא רק פגעה בפעילות העסקית, היא גם תפסה את החברות תחת מינוף מאד גבוה. מינוף גבוה, מייצר צמיחה נאה כשהכל עובד, אך הוא מסוכן ביותר כשהפעילות נעצרת. במצב כזה, צינור החמצן שלהן מוגבל יותר. כרגע החברות מקבלות חמצן בתמיכת הממשלות, אך הוא לא יספיק, ולא בטוח שהוא ימשך באותה העוצמה. בארה"ב האינטרס כרגע להמשיך אותו לפחות עד הבחירות. אבל ארה"ב תגיע לבחירות ברמות שיא של הקורונה שלא עוזבת. התחלואה הבריאותית מייצרת את התחלואה הכלכלית. בתנאים כאלה חברות לא ירצו או לא יוכלו לשחק. התמשכות המשבר הבריאותי והחרפתו לקראת החורף, תכריע עסקים, ותיצור שרשרת האטה כללית. משבר משמעותי בארה"ב ישליך כמובן על העולם כולו, וכמובן גם על הבורסה בתל-אביב.

לכתבות ותחזיות נוספות, לחץ לכניסה לאתר של האסטרולוג עמי גוטמן

https://ami-g.co.il/

לפנייה אישית לעמי גוטמן:

במייל – ami@ami-g.co.il
בטלפון – 050-7881995

דילוג לתוכן