זירת המומחים הינה זירה לימודית להעמקה, למידה וסקירת השווקים והיא איננה ייעוץ השקעות או שירות איתותים. הזירה אינה מספקת איתותי קנייה או מכירה. אין בתכנים שמופיעים בזירה משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו ואחריותו בלבד. המומחים הכותבים בזירה אינם יועצי השקעות אלא אנליסטים העוסקים בניתוח טכני וכלכלי ואין לראות בדבריהם משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.

מבטח שמיר ומדד התנועה הכיוונית

מה הזניק את מבטח שמיר למעלה. מה הייתה הנקודה שבה היא החלה לעלות בקצב מוגבר והאם ישנן עוד מניות שמתנהגות בדיוק כמוה, בארץ ובחו"ל ואפשר למצוא אותן בנקל. אל תגידו לי "למה בחרת במבטח שמיר ולא במניה מרכזית"? משום שמניה היא מניה ודווקא אלו שאינן נחשבות למניות השורה הראשונה, אלו שאינן מצויות באור הזרקורים הן המעניינות.

בכתבה הנוכחית אצביע על מדד התנועה הכיוונית. אותו מדד שאני הולך ללמד בוובינר הקרוב ביום שני ה-20 לחודש בשעה 19:00. אתם יכולים להירשם דרך הלינק המצורף . אלמד חלק קטן ממה שאפשר לעשות עם המדד הזה ויחד עם זאת תקבלו ערך מוסף יוצא דופן.

https://bursagraph.activetrail.biz/eyal_lesson_202405a

נקודת הזינוק

שמתם לב שמניות נוטות להאיץ ולהאט ? אז שימו לב בתחתית הגרף למדד התנועה הכיוונית. DMI. מדד זה מורכב משלוש עקומות. אתייחס כרגע רק לאחת משום שהיא הרלוונטית מכולן. העקומה הירוקה. שימו לב לסקאלה של המדד מצד ימין. מדד התנועה הכיוונית הוא מדד שנע על סקאלה סגורה. בין  0 – 100. ויש לו נקודת מפתח. נקודת שחצייה שלהן מספקת אינדיקציה ברורה לגבי המומנטום המתפתח ויכולתה של המניה להאיץ.

עד שלהי דצמבר 2023 היתה המניה מנומנמת ומדשדשת. תנודות מעלה או מטה הביעו בעיקר חוסר עניין. הזינוק שלה, שנמשך עד היום החל לקראת סיום דצמבר 2023. שימו לב בתחתית הגרף לעקומה הירוקה במדד. מערכת בורסהגרף וסטוקמאנקי הן היחידות שמודעות לעובדה שחצייה ברורה מעלה של רמת 25% משנה את פני הדברים ומעידה על התגברות המומנטום. בשלהי דצמבר 2023 חצתה העקומה הירוקה את רמת 25% כלפי מעלה. שימו לב מה עשתה המניה מאז. אבל זו לא רק העלייה. אלא שגם בתיקון הטכני נותרה העקומה הירוקה מעל לרמת 25%, מעידה שהמומנטום החיובי לא נפגע.

לא רק מבטח שמיר עשתה מהלך מרשים. באמצעות הסורק של מערכת סטוקמאנקי, אראה לכם ביום רביעי הקרוב כיצד אתם יכולים לאתר את כל המניות בארץ ובחו"ל הנמצאות בעמדה זהה לזו של מבטח שמיר.

דילוג לתוכן